BETUL KE ??? CIUM KEMALUAN SUAMI atau ISTERi TIDAK BAU SYURGA

loading...
BETUL KE ??? CIUM KEMALUAN SUAMI atau ISTERi TIDAK BAU SYURGA  

Ceramah kursus perkahwinan di masjid negeri yang diadakan untuk jemaah perempuan sahaja.

Dalam satu topik yang membincangkan isu adab bersama pasangan masing-masing setelah menikah. 



Ustazah telah mengatakan bahawa sesiapa yang cium kemaluan suaminya atau isterinya , maka mereka tidak akan sekali-kali dapat bau syurga.

Kelihatan peserta yang datang berbisik2 sesama mereka untuk meredakan keresahan masing - masing .

Ustazah bertanya :

" ada apae\2 soalan ke sebelum saya meneruskan ceramah ?

Baiklah , Ceramah kita pagi nih "

Bangun seorang peserta perempuan yang tersipu-sipu malu, lagaknya seperti seorang ustazah dari cara pemakaiannya...bergerak ke mic yang disediakan...

saya ********* dari ****... merujuk kepada kenyataan ustazah tadi , berkaitan dengan hukum mencium kemaluan suami dan isteri maka tidak bau syurga.

Ustazah : iye..silakan...

Peserta: saya seorang pelajar di ****... saya ade terbaca dalam kitab tafsir ahkam ibn arabi yang mengatakan bahawa harus untuk mencium kemaluan pasangan masing2 ,cuma dari segi adab tidak berapa elok . Lagi pun hanya isteri sahaja yang boleh buat demikian

Yang lain2 tak boleh buat, ustazah boleh ustazah jelaskan lagi mengapa tidak boleh buat demikian dan kenapa tak boleh masuk syurga ? Saya nampak banyak perbezaannya cara orang berfikir.

Pada asasnya bagus peserta tersebut merungkaikan maksud Hadith .

Seketika itu peserta tersebut , terangguk angguk ingin mengetahui lebih lanjut jawapan yang terhadap persoalan yang di timbulkan semula oleh peserta tersebut .

Ustazah menjawap :

"Saudari jangan salam faham...saya takde pun cakap bahawa cium kemaluan pasangan itu haram , saya tak cakapkan .

Ade sapa rakam ceramah saya.A de saya kata haram , takde..saya tak kata pun tak masuk syurga... saya kata cium kemaluan suami tak bau syurga... iyela kalau kite cium kemaluan suami , bau kemaluan je le lah. mana boleh bau syurga....bau syurga bila dah mati lah nanti...

Tapi oleh kerana sekarang ni tengah sedap bau tu teruskan aje la..seluruh dewan gelak pecah perut...hahahaha ..
loading...